понеділок, 27 серпня 2018 р.

Консультація для батьків.Адаптація дітей раннього віку до дитячого садка



Закінчився доясельний патронаж. І ось малюк переступає поріг дитячого садка. У житті дитини настає найскладніший період за все його перебування в дитячому саду — період адаптації.
Адаптацією прийнято називати процес входження дитини в нове середовище і звикання до її умов.


У дітей в період адаптації можуть порушуватися апетит, сон, емоційний стан. У деяких малюків спостерігається втрата вже сформованих позитивних звичок і навичок. Наприклад, будинки просився на горщик — в дитячому саду цього не робить, будинки їв самостійно, а в дитячому садку відмовляється. Зниження апетиту, сну, емоційного стану призводить до зниження імунітету, погіршення фізичного розвитку, втрати ваги, іноді до захворювання.
Виділяють три ступені адаптації: легку, середньої тяжкості і важку.
При легкої адаптації негативний емоційний стан триває недовго. В цей час малюк погано спить, втрачає апетит, неохоче грає з дітьми. Але протягом першого місяця після надходження в дитячий сад у міру звикання до нових умов все нормалізується. Дитина як правило, не хворіє в період адаптації.
При адаптації середньої тяжкості емоційний стан дитини нормалізується повільніше і протягом першого місяця після надходження він хворіє, як правило, на гострі респіраторні інфекції. Захворювання триває 7-10 днів і завершується без будь-яких ускладнень.
Найбільш небажаною є важка адаптація, коли емоційний стан дитини нормалізується дуже повільно (іноді цей процес триває кілька місяців). У цей період дитина або переносить повторні захворювання, часто протікають з ускладненнями, або проявляє стійкі порушення поведінки. Важка адаптація негативно впливає як на стан здоров’я, так і на розвиток дітей.
Від чого ж залежить характер і тривалість адаптаційного періоду?
Дослідження педагогів, медиків показують, що характер адаптації залежить від наступних факторів:
Вік дитини. Найважче адаптуються до нових умов діти у віці від 10-11 місяців до 2-х років. Після 2-х років діти значно легше можуть пристосовуватися до нових умов життя. Це пояснюється тим, що до цього віку вони стають більш допитливими, добре розуміють мову дорослого, у них багатший досвід поведінки в різних умовах.
Стану здоров’я та рівня розвитку дитини. Здоровий, добре розвинута дитина легше переносить труднощі соціальної адаптації.
Сформованості предметної діяльності. Таку дитину можна зацікавити новою іграшкою, заняттями.
Індивідуальних особливостей. Діти одного і того ж віку по різному поводяться в перші дні перебування в дитячому садку. Одні діти плачуть, відмовляються їсти, спати, на кожне речення дорослого реагують бурхливим протестом. Але проходить кілька днів, і поведінка дитини змінюється: апетит, сон відновлюються, дитина з цікавістю стежить за грою товаришів. Інші, навпаки в перший день зовні спокійні. Без заперечення виконують вимоги вихователя, а в наступні дні з плачем розлучаються з батьками, погано їдять, сплять, не беруть участі в іграх. Така поведінка може тривати кілька тижнів.
Умов життя в родині. Це створення режиму дня відповідно до віку й індивідуальних особливостей, формування у дітей умінь та навичок, а також особистісних якостей (вміння грати з іграшками, спілкуватися з дорослими і дітьми, самостійно обслуговувати себе і т. Д.). Якщо дитина приходить із сім’ї, де не були створені умови для його правильного розвитку, то, природно, йому буде дуже важко звикати до умов дошкільного закладу.
Рівня тренованості адаптаційних механізмів, досвіду спілкування з однолітками і дорослими. Тренування механізмів не відбувається сама по собі. Необхідно створювати умови, які вимагають від дитини нових форм поведінки. Малюки, які до вступу в дитячий сад неодноразово потрапляли в різні умови (відвідували родичів, знайомих, виїжджали на дачу і т. П.), Легше звикають до дошкільного закладу. Важливо, щоб в сім’ї у дитини склалося довірчі відносини з дорослими, уміння позитивно ставиться до вимог дорослих.
Об’єктивними показниками закінчення періоду адаптації у дітей є:
Глибокий сон;
Гарний апетит;
Бадьорий емоційний стан;
Повне відновлення наявних звичок і навичок, активна поведінка;
Що відповідає віку надбавка у вазі.

Ігри в період адаптації дитини до дитячого садка

Щоб знизити напругу необхідно переключити увагу малюка на діяльність, яка приносить йому задоволення. Це, в першу чергу, гра.

Гра Наливаємо, виливаємо, порівнюємо
У таз з водою опускаються іграшки, поролонові губки, трубочки, пляшечки з отворами. Можна заповнити миску з водою ґудзиками, невеликими кубиками і т. Д. І пограти з ними:
Взяти якомога більше предметів в одну руку і пересипати їх в іншу;
Зібрати однією рукою, наприклад, намистинки, а інший — камінчики;
Підняти якомога більше предметів на долонях.
Після виконання кожного завдання дитина розслабляє кисті рук, тримаючи їх у воді. Тривалість вправи — близько п’яти хвилин, поки вода не охолоне. Після закінчення гри руки дитини слід розтирати рушником протягом однієї хвилини.

Гра Малюнки на піску
Розсипте манну крупу на підносі. Можна насипати її гіркою або розгладити. За таці проскачут зайчики, потопають слоники, покрапає ​​дощик. Його зігріють сонячні промінчики, і на ньому з’явиться малюнок. А який малюнок, вам підкаже дитина, який із задоволенням включиться в цю гру. Корисно виконувати руху двома руками.

Гра Розмова з іграшкою
Одягніть на руку рукавичок іграшку. На руці дитини теж перчаточная іграшка. Ви торкаєтеся до неї, можете погладити і полоскотати, при цьому питаєте: Чому мій сумний, у нього мокрі очі; з ким він подружився в дитячому садку, як звуть його друзів, в які ігри вони грали і т. д. Поговоріть один з одним, привітайтеся пальчиками. Використовуючи образ іграшки, переносячи на нього свої переживання і настрої, дитина скаже вам, що ж його турбує, поділиться тим, що важко висловити.

Шановні батьки частіше грайте зі своїми дітьми! Вони будуть оточені любов’ю, турботою і легше перенесуть адаптацію до дитячого саду!