28 квітня відповідно до річного плану було проведено
батьківські збори "Виховання самостійності дітей у подальшому перебуванні в ЗДО".
Зустріч відбулася в он-лайн режимі
Одним
із умінь, яким треба навчити дитину, є
самоорганізація – усвідомлена та
раціональна організація своєї діяльності.
Це вміння дитини без зовнішнього
контролю, допомоги і стимуляції з боку
дорослого організовувати свою діяльність
і досягати поставлених цілей. Розвиток
самоорганізації пов’язаний із формуванням
у дитини в старшому дошкільному віці
важливого психічного новоутворення –
довільності психічних процесів. На
цьому етапі дитина набуває змогу:
сприймати та розуміти завдання; планувати
свою діяльність; здійснювати самоконтроль
діяльності та самооцінку. Найпершою
ланкою для розвитку самоорганізації є
самостійність дитини. Говорячи про
самостійність як про важливу особистісну
рису, дитячі педагоги та психологи мають
на увазі: вміння діяти без допомоги
оточуючих; здібність до прийняття рішень
та усвідомлення відповідальності за
їх наслідки; вільний прояв своєї думки
та позиції, незалежно від можливої
реакції інших людей. Самостійність
дитини, звичайно, відносна, але вона
зароджується в ранньому дитинстві.
Перші самостійні дії поступово
удосконалюються і ускладнюються під
час ігор, занять, спілкування. До
досягнення 3-річного віку дитина має
оволодіти елементарними навичками
самообслуговування: їсти, одягатися та
роздягатися, вмиватися, складати речі
та іграшки. Також в цей період дитина
потребує деяких проявів свободи вибору,
а саме: одежі чи іграшок для прогулянки,
улюбленого посуду для їжі, улюблених
місць для дозвілля на вулиці. Виховання
самостійності у дітей 3-4 років полягає
в тому, щоб підтримати бажання проявляти
свою незалежність та відтворювати
епізоди із дорослого життя. Дитина
потребує залучення до щоденних справ,
які з допомогою казок та ігор трансформуються
у захоплюючи пригоди.
Поради батькам: Як привчити дитину до самостійності
Не квапте малюка, дозвольте йому самому зробити будь-що.Підтримуйте ініціативу – хваліть за будь-які прояви самостійності.
Створіть безпечне середовище для розвитку. Замість того, щоб регулярно обмежувати дії дитини заборонами, приберіть всі потенційно небезпечні предмети з дитячого простору.
Дозвольте дитині самостійно робити вибір, не забуваючи про відчуття міри.
Визнайте право на помилку, не сваріть в разі невдачі.
Дайте зрозуміти, що будь-яка дія має свої наслідки.
Використовуйте вербальне підкріплення та вірте у свого малюка.
Запасіться терпінням та на власному прикладі демонструйте бажані приклади поведінки.
Не забувайте про ключовий принцип, яким варто керуватися при вихованні цілісної та самостійної особистості, – не «замість дитини», а «разом із дитиною».